Curs de pregatire in lucrul cu propria biografie,
condus de Rinke Visser si Josien de Vries
Despre Rinke si Josien
Acum aproape 30 de ani Rinke Visser si Josien de Vries s-au intalnit si au inteles ca impreuna sunt reprezentantii aceleiasi misiuni.
Rinke si Josien fac posibil ca oamenii sa isi dezvolte o intelegere mai aprofundata cu privire la ce inseamna a fi Om, cum sa devina mai responsabili, mai eficienti si mai capabili sa isi gestioneze proiectele si idealurile, atat in viata personala cat si in cea profesionala.
De-a lungul timpului, Rinke si Josien au ajuns sa numeasca aceasta practica, care isi are radacinile in imaginea spirituala a omului asa cum este acesta descris de dr. Rudolf Steiner (1861-1924) si in lucrul prof. dr. Benard Lievegoed (1905-1992), drept punctul de vedere biografic.
Pentru a explora si a dezvolta un set de cunostinte care sa duca mai departe viziunea si munca lor, Rinke si Josien au infiintat Institutul de Biografie (Instituut voor Biografiek) in Driebergen, Olanda, in 1991.
Lucrul biografic are de-a face cu dezvoltarea fiintei umane. Tinteste catre constienta in momentul prezent, cu respect pentru trecut si cu focus catre viitor. Este un punct de vedere cu potential creator pentru propria dezvoltare. Lucrul biografic serveste oamenilor nu doar pentru calea personala, ci si persoanelor care lucreaza sau doresc sa lucreze cu alti oameni: specialisti in coaching si training, consilieri, doctori, terapeuti, profesori, manageri, profesionisti in resurse umane si/sau dezvoltare organizationala, etc.
Rinke si Josien au fost printre primii ce au pasit pe aceasta cale (“early adopters”), fiind parte dintr-o generatie de pioneri in acest domeniu, devenind co-fondatori ai unei retele globale de specialisti in lucru biografic. De-a lungul timpului, Rinke si Josien au dezvoltat anumite metode proprii pentru lucru biografic, pe care le-au folosit atat in consilierea clientilor dar si in formarea de noi specialisti in lucrul biografic atat in Olanda, cat si in afara Olandei: Hamburg(Germania), Bucuresti si Timisoara (Romania), Christchurch si Auckland (Noua Zeelanda), Springvalley (New York, USA); Toronto (Canada) si Tampere (Finlanda).
Cursul de biografie are ca obiective:
– sa initieze participantii intr-o serie de metode de cercetare care pot fi o baza solida pentru lucrul cu propria biografie
– sa invete sa dezvolte asemenea contacte cu clientii incat sa-i faca pe acestia sa se considere pe sine ca actori reali in procesul de dezvoltare/consiliere si sa inteleaga consilierul biografic ca o poarta sau un pod care ofera acces pentru pasii spre o noua faza de dezvoltare
– sa ofere o cale de educare care sa conduca la o atitudine justa in intalnirea cu clientul
– sa dezvolte o constienta pentru caracterul misterial al biografiei, sa recunoasca aspectele ezoterice ale acesteia si sa se apropie de ea cu respect.
Cui se adreseaza?
Tuturor celor interesati de propria dezvoltare sufleteasca si spirituala, dar si celor care ar dori sa aiba o specializare cu fundamentare in Antroposofie pentru profesia lor (consilieri, psihologi, psihoterapeuti, profesori, asistenti sociali, manageri, traineri, etc)
Vom explora intens propria biografie, vom folosi rezultatele si intrebarile ce vor veni din aceasta noua forma de cercetare introspectiva ca fond si inspiratie pentru izvorul nostru de dezvoltare personala. De asemenea vom avea propriile teme de lucru intre perioadele de intalnire.
Durata
Acest curs va dura aproximativ 2 ani timp in care veti participa la 8 sesiuni de lucru (un week-end la doua luni aproximativ).
Cursul se va incheia cu un atestat de participare din partea companiei 3Consult, Olanda.
Prima sesiune va avea loc in perioada 28-30 Noiembrie 2014 si va fi curs introductiv in fundamentele si principiile muncii biografice. Participarea la acest modul de baza este conditie pentru continuarea cursului.
In urma primei sesiuni, fiecare participant se va decide pentru parcurgerea integrala a cursului.
Se vor prezenta de asemenea in aceasta prima intalnire si temele modulelor ulterioare
Programul acestui week-end va fi in mare urmatorul:
Vineri: 19.00-21.00,
Sambata 9.00 – 19.00(cu pauza de pranz)
Duminica 9.00 – 17.00(cu pauza de pranz)
Datele celorlalte module sunt:
23 Ianuarie – 25 ianuarie – modul 2
27-29 martie 2015 – modul 3
8-10 mai, 2015 – modul 4
Locatia: va fi anuntata ulterior celor inscrisi
Finante:
Din ce in ce mai mult simtim ca domeniul financiar are nevoie ca prin gesturile noastre sa intre sub semnul fraternitatii, adica al intrajutorarii. Partea financiara a acestor cursuri am putea sa o vedem in aceasta lumina a intrajutorarii. Aceasta suma poate fi privita nu ca un cost, o contravaloare a muncii prestate de cei doi invitati din Olanda, ci drept o contributie fraterna la activitatea si efortul lor. Pe de alta parte aceasta suma nu trebuie sa devina un impediment pentru cei interesati. Daca intentia noastra de a a participa la acest curs este una onesta, puternica, insa nu ne putem permite intreaga suma din motive obiective, sa anuntam organizatorii pentru a gasi o solutie convenabila pentru toata lumea.
Prin faptul ca unii dintre noi vom plati intreaga suma facem posibila sponsorizarea unor reduceri pentru cei ce au nevoie. De aceea atunci cand vom adresa o cerere de sponsorizare sa avem si acest lucru in constienta. Am mare incredere, ca in acest fel fratern, vom putea cu totii sa beneficiem de ceea ce avem cu adevarat nevoie. De asemenea putem contribui in mai multe feluri, la organizare, traducere,etc. Cei care ar dori sa ajute va rog sa ne spuneti.
Investitie:
Primul modul – 550 RON
Restul modulelor – 700 RON/modul, cu posibila plata lunara de 350 RON/luna
In aceasta suma sunt cuprinse: bilete avion, cazare, masa, onorariu (pentru profesori), costuri de logistica si de organizare, sala, protocol.
Cei care se vor decide pentru participarea la acest curs, in urma participarii la primul modul, se vor angaja si pentru plata intregului parcurs, indiferent daca participa sau nu (cu exceptia cazurilor speciale care se anunta din timp). In acest fel putem asigura continuitatea financiara a cursului.
Inscrieri:
Va rugam sa va inscrieti pe adresa de e-mail: artabiografica@gmail.com
Pentru mai multe detalii:
Anca Barbu: 0744 56 33 46/ Camelia Oprea: 0722 35 00 36